Webshop voor korte keten 2.0 en de relatie producent-consument

Programmaperiode
PDPO III-projecten + projecten overgangsperiode ('14-'22) en Europese projecten
Maatregel
LEADER
Thema
Streekidentiteit
Provincie
Oost-Vlaanderen
Plaatselijke Groep
PG Meetjesland
Beginjaar
2016
Projectkost
€69.934,40
Promotor
Plattelandscentrum Meetjesland
Periode
-
Situering

Ondernemers in het Meetjesland ondernamen al heel wat inspanningen om de korte keten te promoten, lokale producten af te zetten, om passende (bewustmaak)acties te lanceren, … Het is echter van belang om dit verhaal duurzaam te maken om uiteindelijk een permanente gedragswijziging te verkrijgen bij de consument. Hiervoor is er nood om een van de grootste uitdagingen in dit verhaal op te lossen, namelijk een gebruiksvriendelijke webshop en bijhorend logistiek systeem. Het project wil inspanningen leveren om hierop een antwoord te bieden. Mits een adequate oplossing is er tevens de mogelijkheid om te werken aan de uitbouw van meerdere punten in de regio waar lokale producten te bekomen zijn.

Doelstellingen
  • Ontwikkeling webshop
  • Implementatie van een passend logistiek systeem
  • Uitbouw streekpunten
  • Training & vorming
Uitvoering

Plattelandscentrum Meetjesland

Adres

9980 Sint-Laureins
België

Luc Feusels

9980 Sint-Laureins
België

Delen: